Geçtiğimiz hafta daha önceki haftalara göre biraz daha az hareketliydi. Sanal gerçeklik ve drone alanında ilgi çekici gelişmeler oldu.

Sanal Gerçeklik

– Seattle merkezli Pixvana adında bir sanal gerçeklik firması, sanal gerçeklik videolarının işlenmesi ve paylaşımı üzerine geliştirdiği bulut tabanlı platform için 6 milyon dolarlık yatırım aldı.

– Sundance 2016’da yer alacak sanal gerçeklik filmleri açıklandı.

– NASA, robot kontrolörlerini eğitmek için Playstation VR’ı kullanıyor.

– Crytek’ten kaya tırmanışı temalı yeni bir sanal gerçeklik oyunu.

– Immersive VREducation, Apollo 11’i konu olan bir sanal gerçeklik simülasyonu geliştirdi.

– Assassin’s Creed Syndicate’in 360 derecelik “Jack The Ripper” ek paket fragmanı:

– “Mars 2030”, NASA’nın yeni sanal gerçeklik demosu.

– Megadeth yeni albümü Dystopia için bir sanal gerçeklik deneyimi sunacak.

– HTC’nin içerik platformu duyuruldu.

– Hiç kod yazmadan sanal gerçeklik içeriği üretmek güzel olmaz mıydı?

– Sports Illustrated, yılın inovasyonu ödülünü sanal gerçeklik teknolojisine verdi.

– Codemodeon’dan Speed Boat adlı yeni oyun:

Artırılmış Gerçeklik

– Microsoft, Hololens için gerçek görünümlü bir Cortana geliştirebilir.

Giyilebilir Teknoloji

– Japonya’da bulunan Kyoto Üniversitesi giriş sınavlarında normal saat kullanımı, akıllı saat olma gerekçesiyle yasaklandı.

– Pebble, Pebble Health adında bir sağlık uygulaması çıkardı.

– Google, Android Wear için yeni ara yüzler geliştirdi.

– GoPro için Apple Watch uygulaması yayınlandı.

Drone

– R2-D2 de drone oldu:

– Drone’lar için geliştirilen ilk hava alanının yapımına Nevada’da başlandı.

– Amerika’da drone sahipleri artık drone’larını kaydettirmek zorunda.

– Drone’larla neler yapılabileceğini gösteren ilginç bir video:

Nesnelerin İnterneti

– Mozilla gözünü nesnelerin internetine dikti.

– MIT tarafından fiziksel nesneleri sanal bir arayüz ile birbirine bağlayan Reality Editor adında bir uygulama geliştiriliyor.