Sanal gerçeklik birimlerinde “Bir sonraki adımı merak mı ediyorsunuz?”. Tokyo merkezli Fove firması, göz hareketlerini takip edebilen bir sanal gerçeklik birimi geliştirerek, bir sonraki adım hakkında fikir verebiliyor diyebiliriz.

Oculus, Samsung VR, Sony ve Vive gibi markaların tüketiciyle buluşmasına aylar kala Fove, hali hazırdaki rekabeti bir üst seviyeye çekiyor. Şu an belki Oculus ya da diğer markalar kadar tanınmıyor olabilir ama geliştirdikleri teknolojinin, sanal gerçeklik marketine duyulan ilginin artmasında önemli bir rol oynama ihtimalinin olduğunu söyleyebiliriz. Peki, Fove’un kullandığı göz hareket takibi teknolojisini bu kadar özel kılan ne?

Göz Hareket Takibi Teknolojisi

EyeTrackingFOVE

Öncelikle Fove’un kullandığı teknolojinin yeni olmadığını ama sanal gerçeklik birimleri arasında ilk defa kullanıldığını belirtelim. Bu teknoloji sayesinde kullanıcı, sanal ortam tecrübesini kendi görüş alanı ile tecrübe edebilecek. Bunu şöyle açıklayabiliriz; bilgisayar, konsol hatta piyasaya sürülmeye hazırlanan sanal gerçeklik birimlerinde oynanan oyunların çoğunda odak uzaklığı sonsuza ayarlanmıştır, oysa gerçek hayatta gözlerimiz uzaktaki/çok yakındaki nesneler arasında geçiş yapar ve buna bağılı olarak görüş alanımız sürekli değişir. Gözlerimizin yaptığı bu geçişin ne kadar önemli olduğunu tahmin edebilirsiniz ve Fove’da, sanal gerçeklik birimine yerleştirdiği kızıl ötesi kameralarla, gözlerin bu doğal hareketini takip edip, sanal gerçeklik ortamına “gerçek” bir derinlik algısı katıyor.

Kullanılan Teknoloji Neye Yarıyor?

EyeAiming-copy

Göz hareketleri ile hedefinize nişan alabiliyorsunuz.

Geliştirilen teknolojinin ağırlıklı olarak oyun oynarken kullanılacağını söylersek, Fove’un hakkını biraz yemiş oluruz. Tabii ki oyun severler hedef kitle; açıkçası göz hareketleri ile nişan alabilmek son derece heyecan verici ama Fove’un, cihazın kullanımına dair farklı planları da var. Bu planlardan biri de cihazın engelliler tarafından kullanılabilecek olması. Engelli kullanıcı göz hareketlerini kullanarak günlük hayatta geçekleştirme olanağı olmayan işlemleri kolaylıkla yerine getirebilecek. Örneğin; yazı yazma, oyun oynama, etkileşime geçme, müzik aleti çalma gibi. Hatta Fove’un ellerini kullanamayan engelli bir öğrencinin; cihaz yardımıyla piyano çalabildiğini gösteren bir videosu da var;

Fove, göz teması kurmakta zorlanan otizmlilerin, kendileri için yaratılan sanal karakterlerle rahat bir ortamda etkileşime geçmesine olanakta sağlayabilir. Bu olasılıkların, geliştirilen birimin kullanım alanı potansiyelini bir hayli genişlettiğini söyleyebiliriz.

Teknik Özellikler

  • Ağırlık: 400g (öngörülen)
  • Bağlantı: USB 3.0, 3.5 mm. kulaklık girişi (öngörülen)
  • Ekran Boyutu: 5.8 inch (14.7 cm.)
  • Çözünürlük: 2560×1440 (WQHD)
  • Görüş Alanı: 100 derece üzeri
  • Kare Yenileme Hızı: 60 fps (90 fps öngörülen)
  • Sensörler: Düşük gecikme hızına sahip 6/9 alan derinliği, düşük gecikmeli kafa hareket takip sensörü (öngörülen), iki küçük form faktörlü kızılötesi göz takip sistemi.

Sunduğu özellik ve paylaştığı ideallerle sanal gerçeklik marketinde ses getirecek gibi gözüken Fove, şu aralar Kickstarter üzerinde fonlanıyor. Tabii bu birimin halen geliştirilme aşamasında olduğunu da ekleyelim. Ön siparişlerinin dağıtımına 2016 Mayıs ayında başlanması beklenen Fove’u, 375$’a sipariş edebilirsiniz.

Görsel Kaynak: https://www.techinasia.com

İlk Sen Öğren!

En son gelişmeler, etkinlikler, ürün deneme günleri ve kapsamlı listeler...

Söz veriyoruz, seni rahatsız etmeyeceğiz!